Tweede reserve geëist door FAI
– Als optie komt begin april 2014 een Competitie Speedbag van Advance beschikbaar voor de Impress 3. Een tweede reserve parachute kan in de speedbag geïnstalleerd worden naast de ‘hoofdchute’ onder je zitje.
Drie maten
Deze nieuwe Speedbag van Advance komt in 3 maten S, M en L en door het ritssysteem kun je hiermee makkelijk de originele speedbag vervangen. De container voor de tweede reserve zit bovenop achter de cockpit (van de piloot uit gezien). Er kan een lichte standby chuut in van 2,5 tot 5,5 liter afhankelijk van de maat van de speedbag. Deze tweede reserve maakt een andere sluiting van de Competitie Speedbag noodzakelijk. De cockpit is ook groter geworden omtegemoet te komen aan de voorkeur van wedstrijdpiloten voor steeds meer electronica. Voor de rest blijft alles hetzelfde.
Nieuwe FAI regels
De Impress 3 zal dan voldoen aan de nieuwe FAI regels, die 1 mei 2014 van kracht worden. Deze regels eisen dat alle piloten in Categorie 1 en 2 wedstrijden een tweede reserve moeten hebben, zodanig dat zij met beide handen een reserve moeten kunnen gooien in geval van nood. Overlandpiloten die geen wedstrijden vliegen kunnen ook profiteren van de Competitie Speedbag met een tweede reserve in hun Impress 3, en zo hun eigen veiligheid verder verhogen.
De nieuwe Speedbag van Advance
Belangrijk: Bij de Competitie Speedbag wordt geen voetenplankje geleverd. Piloten kunnen het plankje uit hun originele Impress 3 gebruiken of een ander voetenplankje aanschaffen. De Speedbag wordt geleverd met het speedsysteem, de cockpit en het ingebouwde parachute compartiment inclusief reserve handvat en bevestiging voor de parachute bridle. Een standaard binnencontainer kan worden gebruikt.
Meer informatie over de Impress 3 van Advance vind je hier. De nieuwe Speedbag van Advance kun je bestellen voor € 235.